We gaan naar Japan! Welkom op onze reisblog!

12 augustus 2017 - Schiphol, Nederland

Welkom op onze reisblog bij Reislogger! We gaan deze website gebruiken om jullie op de hoogte te houden van onze reis naar JAPAN met verhalen en foto's.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailinglijst! Die zie je rechts onder in beeld. Je krijgt dan vanzelf een melding in je mailbox als we iets op onze blog hebben geschreven.

Iets over onze reis: over anderhalve week vertrekken we voor drie weken naar Japan. Voor Marc is het zijn tweede keer dat hij naar dit land reist, voor mij de eerste keer. We hebben gekozen voor Japan Anders. We bezoeken niet de standaard highlights, maar gaan Japan op een andere manier ontdekken. Van Zuid naar Noord, dwars door het land.

We vliegen via een tussenstop in Hong Kong (China) naar Fukuoka, de grootste stad van het zuidelijke eiland Kyushu. Eenmaal aangekomen rijden we met bus en trein in een kleine 3 uur naar Kagoshima, een gezellig havenstadje waar we gaan genieten van 2 vrije dagen. Dat zal ook wel nodig zijn want de reis naar Hong Kong is 11 uur. Dan moeten we daar 4 uur wachten. Vervolgens is het nog 3,5 uur vliegen naar Japan en dan nog ongeveer 3 uur met het openbaar vervoer.

We reizen in een groep van 7 personen + een reisbegeleider.

Misschien handig om te weten: in Japan is het 7 uur later dan in Nederland.

Leuk als jullie met ons mee reizen en helemaal leuk als jullie berichtjes achterlaten op onze blog. Hopelijk hebben de hotels goede wifi, want daar zullen we het van moeten hebben, aan onze mobiele telefoon hebben we niets behalve dat we daar veel mooie foto's mee gaan maken. We zullen op Facebook geen verslag doen.