Laatste dag

12 september 2017 - Sapporo, Japan

Gisteren hebben we een mooie fietstocht gemaakt door heuvelig Limburgs landschap in Biei. Het was flink trappen, de 1e versnelling is de lichtste maar zou voor NL begrippen de 3e versnelling zijn. Onze fietsen hadden maar 3 versnellingen, daar kom je nauwelijks een heuvel mee op. Na een kop koffie kreeg Yvonne haar fietsslot niet open. Wij allemaal proberen,... een paar Japanse dames kwamen er nog bij tot we er na 5 minuten achter kwamen dat we aan de verkeerde fiets stonden te prutsen. Wat een hilariteit. We hebben er wat afgelachen met de Japanners.

Daarna vertrokken we naar Sapporo, de grootste stad van het eiland Hokkaido. Dit keer hebben we een luxe hotel. Verwennerij. De stad is groot en best mooi. Er staan veel nieuwe gebouwen en de bekabeling is ondergronds waardoor het er allemaal wat netter uit ziet.

Vandaag is het een regenachtige dag. We hebben zo'n 10 km door de stad gewandeld maar zijn teruggegaan naar onze hotelkamer, daar is het toch beter dan buiten.

Morgen om 12 uur lokale tijd verlaten we de stad en gaan we naar het vliegveld, daar zullen we om half 5 gaan vliegen, eerst naar Hong Kong en daarna naar Schiphol. Rond 6.20 uur Nederlandse tijd zullen we landen.

We hopen dat jullie genoten hebben van onze blog, wij vonden het leuk om alle reacties te lezen.

Groetjes uit het mooie Japan,

Marc en Antoinette

1. Frans en Clara:
    12 september 2017
    Jullie hebben een mooie vakantie gehad,
    en we hebben genoten van de mooie foto's.
    Wij wensen jullie een goede reis terug naar Amersfoort.

Hartelijke groeten,

Clara & Frans.
  2. Klaartje:
    12 september 2017
    Lekker; zo'n luxe hotel! Jammer dat het weer dan even tegenzit. Voor straks alvast een hele goede reis en het was heel leuk om zo met jullie mee op reis te gaan naar Japan! Sayonara! (kijk eens even: huismussen leren óók iets ;)!)
  3. Antoinette Marc:
    Sayonara!!!!! Haha....
  4. Monique:
    12 september 2017
    Een mooie reis om op terug te kijken, een verrijkende ervaring. Goede reis terug naar een herstig Holland!