Aardbeving!

10 september 2017 - Asahikawa, Japan

... op ons eiland Hokkaido is een aardbeving geweest met een kracht van 5.4 op de schaal van Richter. Wij waren in het winkelcentrum en hebben er helemaal niets van meegekregen!!!!. Marcel onze reisleider stond buiten en heeft het wel gevoeld.

Vandaag hebben we een korte maar prachtige wandeling gemaakt over het natuurgebied Daisetsuzan National Park. Asahidake is de grootste berg van dit eiland Hokkaido (2290 meter)  en zoals je op de foto's ziet zijn er geisers. Vlak voor de regen en dus mist konden we nog net deze mooie plaatjes schieten, na een uur moesten we helaas weer met de kabelbaan naar beneden want je zag geen hand voor ogen, en met de bus naar het hotel (2 uur rijden)

Op de heenweg zat ik naast een Japanse mevrouw die goed engels sprak. Samen spraken we over onze verschillende culturen en godsdiensten maar ook over de grote problemen rond IS en Noord Korea. Het was boeiend en ook best uitzonderlijk dat een Japanse zo goed engels kon spreken. Betreffende de Olympische Spelen in '24 maakt ze zich zorgen over de communicatie, omdat Japanners (op wat studenten in de grote stad na) nauwelijks de engelse taal beheersen.

Hier in de groep delen we ook het nieuws met elkaar. We houden via internet onze nieuwsites nauwlettend bij. Gekscherend vragen we elkaar de volgende dag: hebben jullie nog nieuws over Kim, Irma en José? LOL

Morgen gaan we naar onze laatste bestemming Sapporo.

Groetjes!

1. Monique:
    10 september 2017
    Prachtige foto's.
    Gelukkig geen gevolgen van de aardbeving, dat zijn ze daar wel gewend. Fijne laatste dagen!
    Groetjes Monique
  2. Antoinette Marc:
    10 september 2017
    Dank je wel!
  3. Natasja:
    11 september 2017
    Dan weten ze daar in ieder geval hoe ze daar aardbevingbestendig kunnen bouwen. Kan de rest van de wereld nog wat van leren.
  4. Antoinette Marc:
    11 september 2017
    We waren in een nieuwe shoppingmall, goed gebouwd inderdaad. In het (ouder) hotel hebben ze de beving weldegelijk gevoeld.
  5. Adri van Dijk:
    11 september 2017
    je kunt wel zien, dat jullie stevig in jullie schoenen staan, dat je de beving niet hebt gemerkt. Ik ben net terug uit Schier (ook mooi!) en geniet volop van jullie verslag. Mooie foto's van prachtige ervaringen,vooral van de natuur. Wat dat betreft hoeven jullie nog niet snel terug te komen.Groet- Adri
  6. Klaartje:
    12 september 2017
    Bizar, toch? Helemaal niets van gemerkt! Hier zou zo'n beving toch wel heel wat schade veroorzaken, denk ik zo.